Helg

Har slutat för dagen, så det känns helt underbart med helg.
Så nu väntar jag bara på att mamma min har slutat så hon kan komma efter mig.
Idag har det varit hungerdagen i skolan, så man har varit lite extra hungrig. Men då har vi ju en kiosk som har tjänat lite extra pengar idag. Jag känner mig faktist lite hemsk när jag tänker på saken.
Barn som inte har det lika lyckosamt som mig, när de är hungrig, vart ska de gå ?
De skulle troligtvis har blivit överlycklig att få så bra mat som jag fick fastän vi hade hungerdag.
Så idag är en dag när jag verkligen känner mig lyckligt lottad för hur bra jag har det och jag sänder en tanke till alla svältande barn över hela världen. Jag önskar det vore mer vi kunde göra för dem.
Det räcker inte med att bara en liten del skänker lite pengar, vi kunde faktist vara lite mer generösa i denna värld.

Så tack till alla som gör min värld så underbar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0