nr 3

En annan lite ovanlig sak om mig. Jag kan inte koncentrera mig utan distraktioner.
Så när jag läser på prov så behöver jag höra på musik eller se på en film på samma gång. Annars kan jag inte slappna av. Så det är ganska svårt för mig att skriva prov eftersom allting är så tyst.
När jag gick på nian så hade vi en riktigt snäll kemi och fysik lärare så vi fick alltid höra på musik när vi skrev på prov. Vilket ledde till att jag skrev 9½ - 10 i de flesta proven eftersom jag kunde slappna av under proven.

Så när jag läser på prov här hemma så kan jag ofta sjunga och dansa på samma gång. Under den tiden tar jag helt enkelt in vad jag har läst och har mer kraft att fortsätta läsa.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0